Przejdź do głównej zawartości

8 czerwiec 2010r - Naciągacze

Cały dzisiejszy dzien spędzam w Uniao da Vitoria. Do południa idę do lekarza oraz załatwiam sprawy w kurii. Po poludniu natomiast biorę udzial w zebraniu Rady Kapłańskiej. Podczas pobytu w kurii otrzymuję telefon od sekretarki. Informuję mnie, że parafia ma zaległosci płatnicze za reklamę jaka ponoć kazałem umieścic na żołtych stronach jakiejś tam ksiażki telefonicznej w Sao Paulo. Poinformowano ją, że mają nagraną rozmowę ze mną z dnia 16 stycznia 2009 roku podczas której proszę o umieszczenie reklamy. Jako, że do tej pory nie zostalo zapłacone więc jeśli dziś nie zapłacimy to podadzą sprawe do sądu. Kara za zwłokę jaka trzeba zapłacić jest bardzo wysoka. Od razu podejrzewam, że to jakiś podstep. Niegdy nie zamawiałem tego typu reklamy dla parafii. Wrecz przeciwnie na wszelkie tego typu propozycje, które najczęściej składane są telefonicznie zawsze odpowiadam negatywnie. Pamietam bowiem dobrze ile mnie kosztowało zabiegów zrezygnowanie z reklamy na jaką podstepnie został namówiony mój poprzednik. Wtedy to ja sprawę podałem do sądu i wygrałem. Teraz jestem bardziej spokojny gdyż podanego przez nich dnia byłem poza parafią. Datę pamiętam bardzo dobrze bo przyjechal wtedy do mnie brat i siostrzeniec. Korzystajac z pobytu w kurii informuje o tym podstępie i dowiaduję sie że podobne telefony otrzymały także inne parafie. Po prostu jest to kolejny sposob naciągaczy. Podobnie jest on w działaniu do tego jaki kilkanaście mieśiecy temu opisałem w moim blogu, a polegający na wymuszeniu okupu za falszywe porwanie. Ciekawe jest to, że we wszystkich tego typu wypadkach policja jest całkowicie bezczynna.

Popularne posty z tego bloga

14 grudzień 2010r - Passo Fundo

W dniu dzisiejszym wraz z ks. Janem Fligiem spotykam sie z ks. bp. Pedro Ercilio Simon pasterzem diecezji Passo Fundo. Po miłej rozmowie podczas której ksiądz Biskup z uznaniem mówi o pracy naszych współbraci, udajemy się do parafii pod wezwaniem Matki Bożej Jasnogórskiej w Aurea. Wieczorem goszczę w domu rodzinnym księdza Jeferson Slussarek.

9 czerwiec 2010r - Zebrania

Oprócz normalnych parafialnych zajec przeprowadzam dzis dwa zebrania. Pierwsze z ministrantami i kandydatami, a drugie z pracownikami urzedy powiatowego przygotowujace sobotni festyn.

13 grudzien 2009 - 3 tydzien Adwentu

Dzisiejsza niedziela rozpoczynamy 3 tydzien przygotowan do przezycia Swiat Bozego Narodzenia. Dla nas ksiezy jest to czas wytezonej pracy duszpasterskiej. W dalszym ciagu kontunuje odwiedzanie kaplic w interiorze gdzie wiele osob przystepuje do sakramentu spowiedzi..niektorzy nadal spowiadaja sie w jezyku polskim We wtorek bede pomagal w spowiedziach w parafii w Rio Claro do Sul, natomiast w srode ksieza zjada sie z pomoca do mojej parafii ( linha Charquiada w oczekiwaniu na przyjazd ksiedza ) ( spowiedz Adwentowa w interiorze ) ( msza swieta w opuszczonej lesnej szkole - linha Santa Cruz do Rio Claro )

24 grudzień 2010r - Świąteczne Życzenia

Trwa czas wysyłania świątecznych życzeń, rozpoczęły się spotkania opłatkowe. Wyciągamy do siebie ręce z kawałkiem białego chleba i dzielimy się sercem. A wszystko dlatego, że jak zaznacza św. Ireneusz to najpierw sam Bóg Ojciec wyciąga do nas ręce. Jedną z nich jest Syn Boży a drugą Duch Święty. Niech ten prosty gest wyciągniętych rąk będzie dla nas zawsze okazją przekazania drugiemu człowiekowi radości płynącej z faktu, że " Dziecię nam się narodziło, Syn zostal nam dany".Przez te święta Bóg wiele nam mówi o sobie. Bóg-Człowiek w żłobie jest najgłośniejszą i najwyrażniejszą mową Boga. rodzi się nowy obraz Boga. Tego ktory pragnie spocząć w sercu człowieka niczym w ramionach matki. Bóg mówi nam: nie jesteście mi obojętni. Jesteśmy troską Boga. Żyjemy w Jego sercu. Jezus rodzi się ponieważ Ojciec niebieski nie chce nas zostawić samymi sobie. Interesuje się nami. Bóg wchodzi w nasze życie. Daje nam w swoim Synu życie wieczne. Życzę wszystkim odwiedzającym moją stro